ooooooo  

_______________________________________________ Τίτλος Έργου: «Έρευνα αγοράς για την ανάπτυξη e-marketplace»
Πελάτης: RELATIONAL TECHNOLOGY A.E.
Διάρκεια: 2004 ________________________________________________ Σκοπός του παρόντος έργου ήταν η έρευνα αγοράς και η κατάρτιση ενός επιχειρηματικού σχεδίου σχετικά με την παροχή υπηρεσιών της Relational Α.Ε. προς τους πελάτες της μέσω ηλεκτρονικής αγοράς (e-marketplace). Πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις με τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας με χρήση δομημένων και ημιδομημένων ερωτηματολογίων ανάλογα με τη φάση του έργου. Το έργο αποτελείται από τρείς διακριτές φάσεις.
Στην πρώτη φάση πραγματοποιήθηκε αποτύπωση της υφιστάμενης κατάσταση της εταιρείας σχετικά με τα προϊόντα που μπορούν να προσφερθούν μέσω μιας ηλεκτρονικής αγοράς και αξιολογήθηκε η δυνατότητα της εταιρείας να αναπτύξει την ηλεκτρονική αγορά και να τη συντηρεί και επικαιροποιεί (συνεχή αναβάθμιση) με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της. Στα πλαίσια αυτής της φάσης καταγράφηκε η στρατηγική της εταιρείας σχετικά με την παροχή των προϊόντων της μέσω της ηλεκτρονικής αγοράς θέτοντας συγκεκριμένους στόχους.
Στη δεύτερη φάση πραγματοποιήθηκε η καταγραφή των βημάτων (σχέδια δράσης) που έπρεπε να φέρει εις πέρας η εταιρεία προκειμένου να αναπτύξει την ηλεκτρονική αγορά. Έγινε ιεράρχηση των βημάτων υπό παραμέτρους όπως κόστος, εφικτότητα και χρόνος (χρονική συσχέτιση). Στα πλαίσια αυτής της φάσης πραγματοποιήθηκε πενταετής προγραμματισμός των δράσεων οι οποίες αφορούσαν κυρίως της ακόλουθες δράσεις:
>Ανάλυση της βιωσιμότητας των ηλεκτρονικών αγορών στην ελληνική επιχειρηματική πραγματικότητα
Ανάλυση υπαρχόντων ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα και στην Ευρώπη

 

Ανάλυση ανταγωνιστών (προϊόντα, παροχές προς πελάτες, χαρακτηριστικά ανταγωνιστών ηλεκτρονικών αγορών κλπ.)
Διεξαγωγή έρευνας αγοράς σχετικά με
Τη χρήση ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα
Τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχονται ηλεκτρονικά στην Ελλάδα
Τον βαθμό ικανοποίησης των πελατών ανά ηλεκτρονική αγορά και προϊόν
Στην τρίτη φάση πραγματοποιήθηκε ο οικονομικός προγραμματισμός της ανάπτυξης της ηλεκτρονικής αγοράς. Καταγράφηκαν οι πιθανές πηγές χρηματοδότησης (π.χ. προγράμματα επιδότησης, αναπτυξιακός νόμος, παρακρατηθέντα κέρδη κλπ.) και οριοθετήθηκε το ποσό άντλησης χρημάτων ανά πηγή χρηματοδότησης λαμβάνοντας υπόψη το σχετικό ρίσκο (π.χ. μη έγκριση πρόταση υποβολής στον αναπτυξιακό νόμο κλπ.) με αποτέλεσμα την κατάρτιση ενός σταθμισμένου βάσει επιχειρηματικού ρίσκου χρηματοδοτικού πίνακα. Προτάθηκε συγκεκριμένη τιμολογιακή πολιτική ανά προϊόν (εμπορεύσιμο μέσω ηλεκτρονικής αγοράς) και ανά πελάτη (εταιρεία και ιδιώτης) λαμβάνοντας υπόψη τη γενικότερη στρατηγική τάση της εταιρείας προώθησης της παροχής προϊόντων μέσω της ηλεκτρονικής αγοράς (π.χ. παροχή μεγαλύτερης έκπτωσης για το ίδιο προϊόν και τον ίδιο τύπο πελάτη μέσω ηλεκτρονικής αγοράς σε σύγκριση με την συμβατική παροχή του προϊόντος). Τέλος, καταρτίστηκε αναλυτικός κατάλογος εσόδων και δαπανών σε ορίζοντα πενταετίας και έγινε οικονομική αξιολόγηση της επένδυσης μέσω καθαράς παρούσας αξίας, εσωτερικού βαθμού απόδοσης και περίοδο αποπληρωμής.

 

oooooooooooooo oo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Valid CSS!